У межах проєкту «Критичний інструментарій для викладання історії», який впроваджує представництво Інституту міжнародного співробітництва Німецької асоціації народних університетів (DVV International) в Україні в партнерстві з Всеукраїнською асоціацією викладачів історії та суспільних дисциплін «Нова доба», за підтримки директорату шкільної освіти Міністерства освіти і науки України для учнів та вчителів шкіл протягом січня-березня 2024 року стартував конкурс «Радянське минуле: (пере)осмислення історії у вимірі пропаганди цінностей».
Метою цього конкурсу є залучення вчителів історії, суспільних дисциплін та їхніх учнів до критичного аналізу радянської та пострадянської пропаганди.
Здобувачі освіти нашого закладу освіти (Рудик Анастасія, Кріль Катерина, Жук Уляна, Твардовська Каріна і Петрашик Мар’яна) під керівництвом вчительки історії Любові Федорівни Хомутник взяли участь у цьому конкурсі і посіли почесне ІІІ місце серед 112 робіт і 660 учасників.
Команда працювала над дослідженням “Радянське кіно: промиваємо свідомість, пропагуємо своє”. Учасники вивчали природу радянської пропаганди та її вплив на людську свідомість.
Пройшовши три етапи конкурсу, здобувачі освіти через призму цінностей проаналізували наше минуле у його пострадянському вимірі. На першому етапі учні вивчали вплив радянської пропаганди через фільми на свідомість односельчан. Респондентами у цій частині роботи були: кіномеханік Гриник Іван Васильович, завклубу Ганжа Ольга Петрівна та Магола Марія Федорівна.
У другій частині дослідження учасники проєкту у формі текстового інтерв’ю-стенограми описали життєві кейси наших воїнів ЗСУ, які свідомо обрали шлях боротьби задля визволення України від путінської навали.
На третьому етапі роботи команда учасників створила відео і розмістила у соціальній мережі Facebook та окреме відео – у соціальній мережі TikTok, в якому сучасна молодь (Білець Ольга Іванівна й Байорок Ольга Миколаївна) зосередила увагу на тому, як протистояти ворожій пропаганді сьогодні.
Усі дії дослідники радянського періоду нашої історії описали у щоденнику спостережень.
Дякуємо ученицям за наполегливу працю, злагоджену роботу, за бажання дізнаватися нове.
Дякуємо керівникові команди Любові Федорівні Хомутник за те, що активно залучає учнів до вивчення давнини, вчить аналізувати історичні джерела, розуміти контексти та впливи пропаганди, а також осмислювати значення подій минулого для сучасності.
Такі дослідження сприяють діалогу між поколіннями, допомагають молодим людям краще зрозуміти досвід старших та роблять внесок у збереження історичної пам’яті.