Ділимося досвідом задля безпеки і комфорту дітей

Наше сьогодення ставить щоразу більше вимог до вчителя. Мало бути професіоналом у своїй галузі, треба тонко відчувати настрій дитини, її потреби, бути їй другом і трохи психологом, а головне ‒ дбати про її безпеку. Важливо, щоб педагог був мобільним, здобував необхідні знання і навички й ділився ними.

Уляна Володимирівна Токар, учитель англійської мови нашого освітнього закладу, разом із 250 учителями з різних регіонів України взяла участь у триденному тренінгу «Навчання та викладання англійської мови у важкі часи», організованому British Сouncil в м. Кракові (Республіка Польща).

20 лютого здобутим під час тренінгу досвідом Уляна Володимирівна радо поділилася з учителями‚ провівши заняття на тему: «Травма. Чутливе до травм освітнє середовище. Створюємо безпечні умови для учнів».

Розпочато зустріч із гри «Квітка»‚ яка допоможе при знайомстві‚ наприклад‚ учителеві з класом або учасникам певної групи‚ коли треба довідатися потрібну інформацію один про одного. Учителі малювали квітку‚ в центрі якої писали своє імʼя‚ а в пʼяти пелюстках ‒ відповіді на питання про себе. Представляли учасника зустрічі колеги‚ читаючи інформацію‚ яку кожен подав у «квітці».

Під час заняття обговорили що таке травма та зʼясували її основні причини.

Уляна Володимирівна наголосила‚ що мова вчителя має великий вплив на учнів‚ особливо на тих‚ які пережили травми‚ а також порадила уникати категоричних фраз‚ звернених до учнів‚ замінивши їх нейтральними. Наприклад‚ замість слів: «Чому ти це зробив?» треба попросити: «Розкажи мені‚ що‚ на твій погляд‚ сталося».

Цікаво проходила робота у групах. Обʼєднавшись у три групи‚ вчителі намагалися налагодити контакт із травмованими різними обставинами підлітками‚ про переживання яких можна було зрозуміти за їхньою поведінкою.

Коли зображували тригери (події чи обʼєкти‚ що викликають в людини повторне переживання психологічної травми)‚ виявилося‚ що багато з них є спільними для учителів. Педагоги також моделювали умови безпечного середовища для учнів та ін.
На завершення заняття за допомогою кульок усі обмінялися гарними побажаннями.

Дякуємо Уляні Володимирівні за цікаве‚ відмінно організоване й проведене заняття‚ корисну інформацію‚ гарні емоції.

Такі зустрічі дуже важливі для колективу. Вони обʼєднують‚ дають поштовх до розвитку‚ надихають на творчу працю.