Відкритий урок з географії у 8 класі

14 березня Наталія Іванівна Сирота провела змістовний урок-дослідження з учнями 8 класу на тему: «Гірські ландшафти Українських Карпат. Особливості їх зміни з висотою. Використання та охорона». Завдання уроку були такі: сформувати в учнів систему знань про Українські Карпати, особливості їх географічного положення; розвивати вміння характеризувати компоненти природи та зв’язки між ними; удосконалювати вміння та навички роботи з картою, атласом, додатковою літературою; сприяти розвитку творчої уяви, мислення, вміння зіставляти, аналізувати, подавати інформацію; виховувати любов до рідного краю, екологічну культуру.

Створивши доброзичливу атмосферу, учителька за допомогою прийому «Географічна естафета» та вправи «Незакінчене речення» (самостійна робота-взаємоперевірка) актуалізувала знання учнів, налаштувавши їх на результативну працю. Щоб краще засвоїти нову тему і більш відповідально поставитись до досліджуваного матеріалу, Наталія Іванівна використала технологію випереджувального навчання. Об’єднавшись у пари, учні самостійно підготували інформацію, дослідивши характерні особливості географічного положення, природних умов і висотної поясності Українських Карпат та природоохоронних територій.

Восьмикласники «здійснили сходження» на найвищу вершину Українських Карпат – Говерлу за таким маршрутом: інформаційна галявина (географи розказали про фізико-географічне положення гір), лабіринт орографічний перевал (геоморфологи охарактеризували рельєф та корисні копалиних Українських Карпат), схил кліматичний (кліматологи проаналізували кліматичні умови), долина гідрологічна (гідрологи охарактеризувати внутрішні води гір), підйом ландшафтний (ландшафтознавці розказали про особливості ґрунтів, рослинний і тваринний світ, висотну поясність досліджуваної території), траверс стихійний (рятувальники проаналізували причини виникнення і характер стихійних природних явищ і процесів у Карпатських горах), полонина екологічна (екологи проінформували про важливість природоохоронних об’єктів на території гір), вершина лірична (учителька продекламувала поезію про красу Українських Карпат).

Під час рефлексії учні і всі присутні підходили до дошки, прикріпляли до плаката квітку нарциса, створюючи «долину нарцисів», та висловлювали свої думки, продовжуючи речення: «Мені дуже хочеться побувати в Карпатах, тому що…» Наприкінці уроку вчителька для всіх присутніх створила весняно-святковий настрій та потішила солодко-квітковим букетиком.

Дякуємо Наталії Іванівні за цікавий підхід до вивчення теми уроку, розвиток в учнів пізнавального інтересу, інтелектуальних і творчих здібностей у процесі географічних спостережень, а дітям – за творчу активність, за бажання самостійно навчатись розв’язувати проблемні завдання.